A háztartás mindenkié

NO RUMLI

NO RUMLI

Rajzoljunk rendet!

Egy kép többet mond ezer szónál

2020. április 27. - norumli

Rajzoljunk rendet!

Az elmúlt 9 évben a gyerekekkel olyan nagyon belejöttünk a napirendek, tennivalók ábrázolásába, hogy hiába nagyobbak már, ha megkérdezem: mondjam vagy rajzoljam, határozottan rávágják: Anya rajzolj! A házimunka ugyan nem olyan szórakoztató, mint a rajzolás, de egy figurális lista jobban keretet ad a tennivalóknak. Nem bonyolult ábrák ezek: pálcika emberek, állatok, bogarak, bármik lehetnek. Nálunk már gyakran ők rajzolják meg saját kis szimbólumaikat.

hmkesz.jpg

Miután megrajzolták a saját jelüket, a feladatokat felosztjuk (2018)

Amióta első gyermekünk megszületett, 13 éve, azóta dolgozok itthon. Az előző bejegyzésem erről szólt, itt elolvashatod. Amíg a legkisebb óvodába nem ment a mindennapjaim a gyerekek, a házimunka körül forogtak, de fontos volt számomra, hogy a szenvedélyemre, a festésre is legyen időm. Ezért a gyerekeket kicsi koruk óta, eleinte öntudatlanul, aztán később tudatosan is bevontam a házimunkába. Mivel életemben nagy szerepe van a vizualitásnak, a képi megfogalmazásnak, ösztönösen sokat rajzoltam nekik, főleg akkor mikor egyáltalán nem volt kedvük ruhát hajtogatni, pakolni, vagy például seperni. Szorgos hangyákat, méhecskéket, manókat firkáltam egy lapra, pár mondatot hozzáfűztem, hogy mit csinálnak és a figurák máris elvitték a figyelmüket a dacról, ellenállásról, sokkal nagyobb kedvük volt szorgos hangyaként pakolni, segíteni. Megfigyeltem, hogy a játékosság elengedhetetlen kelléke a gyereknevelésnek. A rajz csak egy eszköz a sok közül, amiket alkalmaztam.

napirend.jpg

Amióta online tanulás az életünk része lett, még fontosabb a napirend.

Leírhatom szárazon egy táblázatba is a tennivalókat, de csak 10 perccel tart tovább, ha rajzolok pár pálcika embert, vagy kiszínezem. "Egy kép többet ér ezer szónál" ez a vesszőparipája Strenner Szilárdnak, aki a vizuális jegyzetelés mestere és a Grafacity ügyvezetője.  Az ő szolgáltatásaik és képzéseik egy-egy vállalat munkáját, projektjeit hivatottak segíteni grafikai ábrákkal, folyamatkíséréssel, vizuális jegyzetekkel. Egy cégen belüli jövőkép, egy-egy problémás helyzet, vagy egy projekt grafikai megjelenítése rengeteget segítséget ad a megoldásban, a kivitelezésben.

grafacity.jpg

Forrás: Garfacity.eu

Jó, jó, nagyon frankó, jól néz ki...de mi köze ennek a háztartáshoz, a házimunkához?

2015-ben belecsöppentem egy Szilárd által vezetett VIZUÁLIS TECHNIKÁK - VIZUÁLIS JEGYZETELÉS tréningbe.

Bennem ezután a 3 nap után, összeállt a kép…

A képzésen rájöttem, hogy hiszen én itthon, a mi kis családunkban is ezt csinálom évek óta! Csak én nem egy céges jegyeztetést, tréninget, kerekasztal beszélgetést segítek rajzos ábrákkal, kulcsszavakkal, hanem a mindennapi életünket menedzselem így. Ezután a hétköznapokban elkezdtem az ott tanultakat még tudatosabban alkalmazni. A háztartás gyerekekkel, hatékony időbeosztás, és ennek "családbarát" tálalása a szívügyem. 

enesazido.jpg

Balatoni Vállalkozó nők klubja, "ÉN és az idő" interaktív előadás Edinával (2019) 

Ez a téma másokat is megmozgat így született meg az "ÉN és az Idő" , amit Tóthné File Edinával együtt tartottunk. Az ő szívügye a Fejlődés testre szabva. Mindenkinek egyéni útja, tempója van a különböző területeken: munka, időgazdálkodás, online tudatosság, háztartási feladatok, vagy tudatos gyereknevelés.

Különböző klubokban tartottam/tartottunk már erről előadást, és a visszajelzések alapján bátran állítom, hogy ez a téma sokakat megmozgat. Ezért 2019 őszén újra összeültünk a Grafacity-s Szilárddal és Julival, hogy az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat rendszerezzük, és átadható tudássá gyúrjuk. Így született meg a NO Rumli blog. 

Azt gondolod nekem könnyű, mert tudok rajzolni? Amilyen figurákat, "pálcika emberkéket" ezekhez a táblázatokhoz, időbeosztásokhoz használok, olyat hidd el nekem mindenki tud. 

Most egy olyan munkafüzeten dolgozom, amely gyakorlati segítséget nyújt Neked, ha olyan édesanya vagy, aki kisgyermekekkel otthon vagy. A fókusz a házimunkán van, és azon, hogyan tudod tipegő, majd óvodás kortól úgy terelgetni gyermekeidet, hogy iskolás korukra segítőkésszé váljanak. A munkafüzet telis-tele lesz sok hasznos ábrával, egyszerű figurával, hogy Neked is könnyen menjen a rajzolás!

sikerosveny.jpg

Figyeld a blogot, ezen a héten írok még a játékos rendről és jövő héten a NO RUMLI SIKERÖSVÉNY Programról.

Szücs Borka

A bejegyzés trackback címe:

https://norumli.blog.hu/api/trackback/id/tr6415626968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása